Samen maken we de zorg beter!
Wij doen elke dag ons best om je naar tevredenheid te helpen. Toch kan het zo zijn dat je daar niet tevreden over bent en dan horen wij dat graag van jou.
Met jouw tip kunnen wij de dienstverlening in onze huisartsenpraktijk naar een hoger niveau tillen. Complimenten geven ons extra energie om onze praktijk nog beter te maken. Geef jouw tip of compliment door aan jouw huisarts of aan de assistente.
Bij Centric Health werken alleen medewerkers die bekwaam en deskundig zijn. Dat betekent dat zij de juiste opleiding hebben gevolgd en bijscholingen volgen. Bij het maken van afspraken, het uitvoeren van onderzoeken, het geven van behandelingen en het verwijzen naar andere zorgverleners volgen zij landelijke richtlijnen, zoals de NHG-TriageWijzer en de NHG-richtlijnen. Op basis hiervan beoordelen zij wat medisch nodig is en wat op dat moment de beste zorg is.
Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. In dat geval nodigen we je uit om dit eerst met ons te bespreken. Een persoonlijk gesprek met de huisarts of een van onze medewerkers helpt vaak om misverstanden op te helderen en samen tot een oplossing te komen. We nemen je zorgen serieus en denken graag met je mee.
Volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) heb je het recht om een klacht in te dienen als je vindt dat de zorg niet goed is verlopen. Dit kan gaan over de behandeling, de uitleg, het gedrag van de zorgverlener of iets wat wel of niet is gedaan. Maar in veel gevallen blijkt dat een open gesprek al voldoende is om duidelijkheid te geven en vertrouwen te herstellen.
Wil je toch liever schriftelijk je klacht indienen? Dan kun je gebruikmaken van het klachtenformulier hieronder. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Probeer het altijd eerst met je praktijk op te lossen!
Is dit lastig voor je of kom je er met de medewerkers van de praktijk niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Centric Health. Je kunt hiervoor een mail sturen naar klachtenfunctionaris@centrichealth.nl. Om je klacht zo goed mogelijk te behandelen, hebbende de volgende informatie nodig:
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Meer informatie daarover kun je vinden op www.SKGE.nl.